pilates

Pilates + stretching

Rozciąganie mięśni całego ciała oraz poprawa gibkości. Zajęcia rozpoczynają się bardzo prostą, wolną rozgrzewką. Następnie rozciągane są wszystkie partie ciała, zwłaszcza te, w których najczęściej pojawiają się przykurcze. Skupiamy się także na właściwej postawie ciała i wykorzystujemy elementy Pilates.

zd kregosłup

Zdrowy kręgosłup

Praca nad prawidłową postawą ciała, równowagą, właściwym oddechem i wzmocnieniem mięśni głębokich. Zajęcia prowadzone są w wolnym tempie przy spokojnej muzyce. Jest to połączenie różnych form mentalnych, dzięki czemu uczestnicy zyskują świadomość swojego ciała i poprawiają błędne nawyki z życia codziennego. Zajęcia często kończą się relaksacją. Czasem pojawiają się elementy Trilo Chi, treningu, który łączy zachodni fitness z azjatyckim podejściem do ruchu.

piłki

Piłki

Piłka jest przyrządem o niezwykle szerokim zastosowaniu.

Wykorzystuje się ją zarówno w treningach sportowców jak i do celów rehabilitacyjnych, dlatego może być stosowana przez każdego, bez względu na wiek czy formę fizyczną

Niesamowitą skuteczność ćwiczeń z piłką uzyskujesz dzięki niestabilnej bazie, która podczas ćwiczeń konkretnych mięśni dodatkowo aktywizuje mięśnie posturalne (brzuch, plecy, boki, pośladki), aby utrzymać ciało i piłkę w pożądanej pozycji. W praktyce oznacza to, że podczas normalnego treningu nie tylko ćwiczysz konkretne mięśnie, ale również poprawiasz swoją równowagę oraz pracujesz nad lepszą postawą i zapobiegasz problemom z kręgosłupem.

Wykorzystanie piłki w treningu daje dodatkowe wyzwania ciału, pozwala zwiększyć zakresy ruchu i jednocześnie zapobiega nadwyrężaniu stawów. Jednocześnie ćwiczenia z piłką poprawiają propriorecepcję, czyli umiejętność czucia ciała w przestrzeni. Można stosować ją w treningu ogólnorozwojowym, szczególnie nadaje się do wzmacniania mięśni grzbietu, zwiększania ruchomości w stawach oraz korekcji wad postawy.